2012/02/18

Widgets

Koptamborējam!

Labs rīts!

11:00
Esmu modusies un pamazām sāku gatavoties Koptamborēšanai.
Tas, ko šodien darīšu, sauksies "virsmas tamborēšana" vai angliski - surface crochet, kas zināma arī kā tambour crochet tehnika. Nosaukums pasaka visu - tā ir tamborēšana uz kādas virsmas, kas var būt tamborēta/ adīta vai uz auduma. Šoreiz esmu izvēlējusies to darīt uz auduma. No pašas tamborēšanas gan te visai maz - drīzāk tāda kā izšūšana, tikai ar tamboradatu. Šī dekoratīvā tehnika nākusi no Āzijas, un apvieno sevī tamborēšanu, izšūšanu un mežģīņu veidošanu. Ir arī pieejami speciāli šai tehnikai paredzēti instrumenti, bet to var darīt arī ar parastu tamboradatu.
No literatūras uzzināju, ka vislabāk izmantot plānu audumu un smalku dziju, lai tas viss neiznāktu liels, resns un kokains. :) Kā arī cilpas jāvelk diezgan vaļīgas, lai nesarautu audumu (paskatīšos, kā man ar šo punktu ies).
Man patika doma, ka ar šo tamborēšanas veidu var nosegt nepilnības, kas radušās, tamborējot formas, piemēram, no īsajiem stabiņiem. Lai nosegtu nesmukās malas - tās aptamborē ar virsmas tamborējumu. Kā piemēram, ŠEIT.

Tātad - kas man jau ir sagatavots?
1) vakar, aizvakar uzšuvu vieglu trikotāžas džemperi (mhm, man būs džemperis ar asti)
2) raibs tambordiegs un
3) 1,75 mm tamboradata;
4) citi palīgmateriāli - saspraužamās adatas, diegs, šķēres utt.
 

Vakar izmēģināju uztaisīt paraudziņu (gāja lēni, bet man patika).
Pamazām ķeršos pie darba.
 
13:00
Tā kā šodien man garstāvoklis tāds laisks, tad pārdomāju - džemperim pagaidām neko virsū nelikšu, bet paspēlēšos vēl ar paraudziņiem šajā tehnikā.

15:30
Izveidoju mazu soli-pa-solim foto sēriju (tā kā dienasgaisma šodien ir tik, cik ir - būs jāsamierinās ar miglu-foto):

Uzmet sākuma cilpu, kā vienmēr, iesākot tamborējumu.

Tamboradatu dur audumam no labās uz kreiso pusi.
Uzmesto cilpu paliek zem auduma.

Ar tamboradatu aizķer cilpu un izvelk auduma labajā pusē.
Dzijas pavediens vienmēr paliek kreisajā pusē.

Tamboradatu iedur gabaliņu tālāk.

Atkal aizķer dzijas pavedienu un izvelk auduma labajā pusē -
cauri jau esošajai cilpai.

Tā turpina cilpu pa cilpai.

Nobeigšana. Izņem tamboradatu no cilpas.
Dziju nogriež, atstājot ~10 cm asti, kuru iever lāpāmajā adatā.

Lāpāmo adatu no kreisās uz labo pusi dur tur,
kur durtu nākamo caurumu ar tamboradatu.

Lāpāmo adatu ar visu pavedienu izvelk labajā pusē.

Adatu iedur blakus cilpai, lai to nostiprinātu.
Pavedienu izvelk uz kreiso pusi.
Skats no kreisās puses. Uzmet mezglu un to nostiprina.
22:00
Esmu vēl kaut ko jaunu pa šo laiku izdarījusi - izdomāju jaunu tamborēšanas rakstu. Negarantēju, ka tas kaut kur uz pasaules jau nepastāv - izpēti neveicu. Bet katrā ziņā šo izveidoju no sevis - saliku kopā jau zināmu zig-zag rakstu ar sevis izdomātu mežģīņu rakstu, ko visai drīz ceru izmantot kādā no saviem nākamajiem darbiem.

Te arī mans "kaut kas jauns". Starp zig-zagiem mēģināju ielikt divu veidu vēdekļ-rakstus - paliku pie otrā (augšējā), jo tas neveido tik lielus caurumus. Rakstu ir grūti saskatīt, jo dziju paņēmu pirmo, kas bija pa rokai.

 - - -
Liels paldies visām dalībniecēm!
Bildes un linkus uz blogiem sākšu publicēt no pirmdienas.

13 comments:

  1. Man kaut kas ir iesākts. :) Atskaitos te http://beninos.blogspot.com/2012/02/koptamboreju-1-atskaitisanas.html

    AtbildētDzēst
  2. Oho, ku forši! man tas kas jauns un pat neredzēts!
    es ierādīšos vēlāk un visdrīzāk ne šodien, bet es koptamborēju :) Bildes pacentīšos iesūtīt šodien, tas daudz laika neaizņem...

    AtbildētDzēst
  3. Koptamborēju jau no agra rīta, mani mazie mīlulīši mani izrāva no gultas tādā agrumā, akurāt kā darbadienā- septiņos! Protams, ka bijām arī balsot! Būs arī manā blogā atskaite, jo visas dienas garumā bildēju.

    Linda! Ja neredzētu Tava procesa bildes, domātu, ka ornaments ir uzšūts. Nemūžam neiedomātos, ka to var darīt arī ar tamboradatu! Paldies par atklājumu!

    AtbildētDzēst
  4. Ar nepacietību gaidu, ko jūs būsiet sastrādājušas! :)
    (es šoreiz pa laisko - vairāk skatos tv) :)

    AtbildētDzēst
  5. Es arī tomēr ķēros pie tamboradatas, lai gan līdz pat rītam domāju, ka šoreiz būšu pasīva sekotāja, bet....nu nespēju malā sēdēt un neko nedarīt...Lai gan rokas ik pa laikam tirpst (tas bija iemesls, kāpēc negribēju tamborēt)tapinu ko palielu.Atskaitīšos gan citu dienu, jo ceru izdarīt maksimāli, jo citā dienā iemesla sevi mocīt nebūs!!!!

    AtbildētDzēst
  6. Tu nu gan feini niekojies :) - es šitādu nojautu un kādreiz pat bija doma pamēģināt (pat nezinot, ka tā ir tāda oficiāla tamborfīča :D), bet kaut kā parasti paņemu šūnamo un izšuju :)))
    Tā kā nebiju mājā, tad fotoprocess izpalika, rīt nobildēšu sastrādāto, bet nu vēl diena nav galā, iešu turpināt :)

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Labs vakars, Linda =)
      Es uz pusi piedalos - sanāca kopadīšana =) Suņukam džemperītis uztapa un jau izmazgāts =)

      Dzēst
  7. šeit var apskatīt manu veikumu! Bija interesanti ,un ceru ,ka nākošreiz izdarīšu vairāk!
    http://oktobrita.blogs.lv/2012/02/19/piedalos-koptamboresana/

    AtbildētDzēst
  8. Pirms gadiem 15 uz džinsenēm šādā tehnikā visādus jaukumus bliezu virsū un ar 40 nr. spolīšu diegu rotāju vecāsmātes spilvedrānas!

    AtbildētDzēst
  9. Es arī mēģināju koptamborēt! :)
    http://chandashobiji.blogspot.com/2012/02/koptamboresana.html

    AtbildētDzēst
  10. Lindas un mana laiskuma interpetācija ir nesalīdzināma :D
    par manu vienu rindiņu šeit: http://megalauks.blogspot.com/2012/02/koptamboresana-2012.html

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Mans mēģinājums koptamborēt
      http://kikiihobiji.blogspot.com/2012/02/koptamboresana-nr2.html

      Dzēst
  11. Fantastiska ideja :))
    Lasu,priecājos un iedvesmojos :)) kop-darīšana man ir kas jauns :)
    no sirds paldies!!!

    AtbildētDzēst